söndag 6 april 2008

Partyflicka

Hallå i luckan!
Igår vid 10.15 på förmiddagen befann jag mig vid POK:en, Flupps bil. Vi åkte ner på stan och shoppade inflyttningspresent i form av en vinflaska och en födelsedagspresent. det kan jag inte avslöja vad det är än :P
Jag köpte även dessa underbart läckra skor. jag är så kär i färgen gul just nu <3



När jag kom hem gjorde jag mig iordning, sedan bar det av till Flupp. Där satt nycklarna i låset på dörren så jag vred om dem och gick in. Där inne spelades Bruce Springsteen på högsta volym och Flupp stod i duschen. Jag sa "hej" och hon skrek till. Inte hade väl hon väntat sig att någon skulle komma in bara sådär och skrämmas. haha, är hon klantig så får hon skylla sig själv! :)

Vi drack lite baileys och sedan bar det av hem till Walle. Där dracks det lite mer och när Henny och Arne tillsist dök upp blev det kebabtallrik från Milano. Vi sjöng lite sånger och hade det allmänt trevligt. Alkoholen flödade såklart :)

Vi ringde efter en taxi och åkte till Rönnstigen - till Linda och Ante. Taxichauffören blev man ju snabbt kompis med, kan inte komma ihåg vad han hette bara :(

Vi kom in i deras lägenhet och sprutade serpentiner överallt. party party!
Sjöng sånger, skrattade, drack en massa alkohol och hade det bra. Sedan kom en kille med ett guitar hero som de flesta började spela. Till en början var det trevligt, men tillslut blev det för trist. Ingen var social längre, det gick inte. Volymen på spelet var megahög och det blev småtrist. Det hade säkert varit roligt om jag själv spelade, men det gjorde jag ju inte.

Jag bestämde mig för att inte hänga på ut, jag ville hellre gå hem.
Jag, elin oh Flupp gick till rödljusen tillsammans, sedan skildes våra vägar. Jag och Flupp gick arm i arm hela vägen hem. Vi bestämde att vi ska ut och gå tillsammans klockan 07.00 imorgon. Det blir till att gå upp tidigt!


Idag har jag och Mattias haft en filmdag. Vi har tittat på två filmer, Sweeney Todd och en till. vad hette den nu igen? The dark is rising? hmm?!
jaja, två filmer iaf.
Jag tyckte att vi skulle ta en promenad bort till Håsta, till Larsis, men Mattias ville se det programmet på tv. och sedan det och sedan det. det blev som ni förstår ingen promenad. :/


Nu ska jag göra min dagliga bloggrunda, vi får höras en annan dag :)

Partyflicka,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: