torsdag 3 april 2008

snyggingen i huset bredvid?!

Jag fick en sådan himla lustig kommentar i mitt förra inlägg, vem kan snyggingen i huset bredvid vara?!
kan det vara den där sura tjejen med barnet som aldrig hälsar? eller är det kärringen som alltid röker inne? (öppnar balkongdörren 2 cm och tror att röken ska gå ut där!)
Klart jag fattar vem det är, den snyggaste i hela Hanebogänget. Eller ja, jag och Elin är ju också läckra. Är Helena Haneboare? jaja, till saken.
Jag hittade glitterspray på Åhléns när jag var där idag, men dock ingen jag-har-aldrig-kortlek.

Det skulle vara riktigt mysigt att få sitta ner med er och äta en matbit innan partajet börjar! (känner att jag måste formulera mig fint ibland). Jag är på!
Det är faktiskt bara Nicklas jag kan flytande änsålänge. Theobald är på god väg, Märta hoppar jag nog över ett tag. får se hur det blir sen!
På lördag blir det shopping! då ska vi bränna pengar på våra goa vänner, de som fyller och de som flyttar. det ska bli gemytligt med en träff med dig. eller blir det er? är norrmännen här då? klart de är! (dumpucko!!!)
måste öva upp norskan känenr jag, annars är risken att jag sitetr där som en grillad fisk (vad fick jag det ifrån?) och bara gapar. :P

Nu kan ni som inte är Flupp läsa och bli lite intresserade!

Så, idag gick jag alltså ner på stan. Bokade in en synundersökning och bytte tid hos frisören. Köpte glitterspray, hårspray och en massa annat smått och gott!
nu kan vi glittra igen!

Har diskat som en galning idag, eller mest tittat på fakriskt. jag har tittat när Bella diskar. (Bettan lät som en gamling tyckte Mattias, maskinen är ju ny. Alltså BELLA!)
Måste säga att hon sköter det där alldeles utmärkt, kan inte klaga på något. Eller ja, hon tar ju ganska lång tid på sig. Jag hade gjort det fortare, men nu kan jag ju vila medans hon gör det. Det tycker vi om!


Idag har jag mest suttit och glott på dataskärmen. Det tråkiga är bara att det inte finns så mycket att se där. Ibland hittar man en fläck som man torkar bort, men det är typ allt!
Jag lagade biffar i kryddig sås till middag idag. det blev riktigt gott och det var megasmidigt att laga. nice!


Just nu är Mattias på systembolaget. jag sa åt honom att INTE komma hem med något kattpiss, får se hur det blir med den saken.
Om man tänker efter så hade ordet "kattpiss" inte blivit en "klassiker" (är det en klassiker efter en gång?!) om inte Mattias hade köpt det åt mig i lördags. Nu har vi varit med om det, det vill vi inte göra om. Nej!

Om man skulle sätta sig och scrappa kanske?!
Vid 19.00 kommer Mattias sitta vid tvn ocg glo på sin hockey, då vill han inte ha "den där lampan rätt i ansiktet". så jag får väl passa på nu då. Bråkstake!
På tal om hockey så blir jag irriterad. de sa på tv igår att grey's anatomy skulle ställas in för att hockeyn ska visas då. Tusan!
varför ska den där tråkiga sporten gå före min tv-tid? usch!

Nej, som sagt scrapping.

kattpiss,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, man tackar för ett helt avsnitt (och några till små interna skämtsamheter)! :o) Sanningen att säga är att jag först blev en aningens orolig att du inte hade förstått att det faktiskt är JAG som är snyggingen i huset bredvid. Att du trodde att du hade någon sorts galning efter dig. Jag kunde pusta ut när jag insåg att du inte är någon dum blondin. ;o) "Sura tjejen med barnet som aldrig hälsar" är ju klockrent, men "kärringen som alltid röker inne" har jag svårt att placera... Vem? Helena är inte Haneboare. Hallå!? Det är ju bara eliten som är det. ;o) Hennes moder äger det huset minsann. Mycket skönt att höra om glittersprayen. Har gått och varit lite nervös över det i veckan måste jag ju erkänna. Trevligt att du vill dela en kulinarisk upplevelse med oss! (Typ pizza från kvarters-pisserian... ;o) Men lär dig Theobald-refrängen vettja, för den sjungs ju massor av gånger. Fast den behöver man kanske inte plugga in, den sätter sig vare sig man vill eller icke. Tyvärr (eller hipp och hurra förhoppningsvis) blir det bara du och jag på shoppingen i morgon. Henny ska skriva högskoleprovet hela dagen, så hon kommer säkert vara jättelycklig på kvällen... (eller hel-slut) Risken är ju väldigt stor att du kommer sitta som en grillad fisk. Fast jag kan ju lugna dig med att Arne är snäll och pratar så mycket svenska han kan. Klart kattpiss är en klassiker. Vi sa ju det flera gånger! :) Men vad tusan gör jag vaken egentligen!? Klockan är halv två och jag som frågade dig om DU är vaken vid tio i morrn. Frågan är om JAG är det. Jag följer ditt exempel och ställer klockan... Ses i morrn. Kul, kul, kul! KRAM!